Na začátku popisu činnosti bych ráda zmínila opomenutou činnost z minulého měsíce. Konec dubna je každý rok věnován Svatojakubské noci a pálení čarodějnic. O svatojakubské noci jsme si povídali nad pracovním sešitem „Hravá školní družina“. V sešitě jsme si vybarvili čarodějnici podle uvedených podstatných jmen a odpovídajících barev. Luštili jsme tajenku, kde výsledkem byl název čarodějného lektvaru. Při vyplňování jsme si povídali o špatných a dobrých lidských vlastnostech. Vyrobili jsme si čarodějnici z papíru a na zadní stranu jsme napsali špatné vlastnost, které by jsme mohli spálit v ohni, kdyby tento den nebyl oheň pro velký vítr zakázán hasiči.
V květnu jsme dále pokračovali v započaté práci v pracovním sešitě „Hravá školní družina“. V kapitole „Jaro“, v podkapitole „Jízda na kole“ jsme si procvičili části kola i povinou výbavu při jízdě na kole, správné nesprávné chování cyklisty, pravidla silničního provozu i dopravní značky. Vrátili jsme se ke kapitole „Na pouti“. Zde jsme hledali 10 rozdílů mezi obrázky. Vyluštili jsme komu Tom s Májou koupili na pouti perníková srdíčka pomocí vypočítaných příkladů a přiřazených písmenek. Čím jsme si hravou formou procvičili matematiku. Jelikož nás příští měsíc čeká ŠvP a bude méně času, nelenili jsme a přešli jsme na kapitolu „Léto“ a podkapitolu „Výlet do přírody“. Tady jsme si povídali o výletech, které jsme zažili. Povídali jsme si o zážitcích nejen z přírody, ale i z návštěvy hradů a zřícenin. N obrázku jsme hledali květiny a přiřazovali jsme správné názvy. Pro nás neznámé bylinky, jsme si našli na internetu a seznámili jsme se s nimi. Pojmenovat všechny uvedené druhy hmyzu se nám povedlo snadno.
Naše etapová hra pokračovala poznáváním USA. V pracovním listě jsme se seznamovali se státy USA zábavnou formou. Účastníci měli k dispozici čtyři barvy. Měli je použít k vybarvení států tak, aby se žádná barva nedotýkala. Dále jsme se seznamovali se zajímavosti planety v knize „Řekni mi: Kde, co je?“. Kniha nás inspirovala k namalování obrázku „Duhových hor“, které se nacházejí v Číně.
24.5. nás navštívil Slávek Boura s pořadem „Logohrátky“. Přímo v naší třídě jsme si užili zábavné
vystoupení. Kde jsme se naučili, jak procvičit svaly obličeje, rozpohybovat jazýček. Při tom jsme
pomocí rukou rozhýbali pravou i levou mozkovou hemisféru. Naučili jsme se používat nafukovací
balonek, jako telefon a viděli jsme, jak se hlas přenáší do vibrací. Panu Bourcovi jsme zazpívali
naši oblíbenou písničku “Budu jejich ochráncem“. Akci jsme si velice užili.
29.5. jsme si hravou formou zopakovali znalosti jarních květin. Ve skupinách jsme řešili různé úkoly na „Květinové olympiádě“. Odměnou na účast na Olympiádě byl pamětní květinkový odznak.
30.5. proběhl na hřišti školy MDD. Každá družina si připravila pro účastníky zajímavou aktivitu. Úkolem bylo naplnit kartičku razítky. Odměnou za splněné úhly byla malá pozornost.
V poobědové pauze jsme dočetli knihy „Kokrhající hodiny“ a přečetli „Co se děje v Podpostelí“ (Autor Hana Lehečková). V této knize jsme se vydali na pohádkovou výpravu pod sedm dětských postýlek a objevili sedm různých Podpostelí. Potkali jsme nadpřirozené bytosti, viděli úžasná kouzla a zažili spoustu legrace.
Za příznivého počasí jsme trávili odpoledne na školním hřišti nebo zahradě. Hráli jsme si volné hry, sportovali nebo relaxovali.
Za nepříznivého počasí jsme zůstali ve třídě, kde jsme se věnovali výtvarné činnosti, kolektivním hrám nebo volné hře dle nabídky ŠD.